Бар’єри на шляху цифровий трансформації бізнесу: падіння, подолання та розуміння

IT новини

Видання Forbes вивчає питання бар’єрів на шляху цифровий трансформації в матеріалі «it’s Time To Break The Final Barrier To Digital Transformation». Бар’єрів таких було чимало — від вимог
регуляторів до внутрішнього опору і саботажу персоналу, але більшість з них вже майже непомітно. Особливо згладили смугу перешкод карантинні заходи проти коронавіруса — величезному
кількості людей довелося працювати по-новому, дистанційно, активно використовуючи інструменти для віддаленої роботи та корпоративного взаємодії. Персонал, що пройшов через подібну струс, набагато
простіше переконати використовувати нові цифрові інструменти. Більше того, внутрішній саботаж передбачає думка «а навіщо нам, простим співробітникам це потрібно, у нас і так все добре». Але тепер всім без
виключення зрозуміло, що може бути і добре, і що цифрові інструменти реально потрібні.

Фахівці відзначають, що нові суворі умови буквально змусили багато компаній взятися за цифрову трансформацію — процес, який у деяких нескінченно відкладався в очікуванні кращих
часів». За іронією долі ці кращі часи виявилися одночасно найгіршими в тому сенсі, що не залишили ІТ-директорів і фахівців інших варіантів, як тільки щосили гребти вперед до
цифрового океану.

Так, багато роздрібні торговці в умовах закритих магазинів зробили ривок у бік електронної комерції, інші ж компанії, які втратили офісів і робочих місць, кинулись переносити в хмари
програми та дані, третє пандемія надихнула на створення системи аналізу поведінки замовників, щоб краще зрозуміти, що їм потрібно, з метою підвищити конверсію (а раніше було «і так зійде, навіщо
метушитися»), деякі компанії почали створювати цифрові центри підтримки клієнтів, куди вони могли б звернутися у разі виникнення проблем в ситуації, коли викликати живого спеціаліста
щось настроїти неможливо. Величезну увагу обрушилося на цифрові комунікації працівників, частина з цих інструментів буде функціонувати і після пандемії. Компанії, які раніше тісно
працювали з людьми особисто, такі як фітнес-центри, активно пішли в сторону видеотренировок і віддалених консультацій з допомогою цифрових каналів зв’язку. Практично також надійшли та психологи і
бізнес-консультанти. Возгникла і почала розвиватися індустрія цифрових заходів: конференцій, симпозіумів та семінарів. У багатьох випадках такі зміни назріли і раніше, але бар’єри утримували
підприємства від активних дій.

За статистикою, перенесення даних і додатків в хмару став під час пандемії топової завданням цифровий трансформації — цим займалися 68% компаній.

Цікаво, що цифрові рішення, створені в умовах тиску часу і умов, виявилися в багатьох випадках, як вказують фахівці, цілком гідними. Це говорить про те, що іноді завдання не
тільки дозріли, але й перезріли, і тільки чекали стусана ззовні. З іншого боку багато і невдач — так, на слуху нещодавні проблеми зі спробою організувати в Росії дистанційне навчання, коли всі або
не працює, або працює не так, створюючи нескінченний стрес і учням, і вчителям, і батькам. Також більшість пам’ятає проблеми з «Соціальний моніторинг» і подачею документів на
допомоги з безробіття та виплат на дітей — не всі, скажімо так, йшло гладко.

Однією з проблем, яка залишається актуальною практично для всіх компаній, що йдуть по цифровому шляху, залишається питання налагодження і тестування програм. Випускати на ринок сире додаток або
тестувати його подовше, але тебе обійдуть конкуренти і заберуть безхазяйну частку ринку? Тестування — одна з основних причин затримки виходу цифрових сервісів на ринок. Більш того, тестування —
досить дороге і довгий задоволення, і займає в середньому близько 23% бюджету (за даними World Quality Report). Серед порад, які дають фахівці для прискорення і здешевлення процесу —
максимально автоматизувати процес тестування, також радять виявити бізнес-ризики і тестувати сервіси, прагнучи до максимально ефективного покриття основних бізнес-ризиків, а не створенню
певної кількості тестових кейсів. Для того, щоб не опинитися на ринку останнім, в Forbes підкреслюють, що потрібно модернізувати систему тестування нових цифрових додатків, щоб не
натрапити на цей бар’єр в умовах, коли деякі колишні бар’єри зникли.

цифрова трансформація бізнесу, цифрова трансформація, Цифровізація

Залишити відповідь