Інструкції кафе і ресторанам в Україні, як обслуговувати відвідувачів на карантині з 11 травня

Новини України

Нові правила МОЗ кафе і ресторанам України, як обслуговувати відвідувачів на карантині з 11 травня

В карантин посидіти в кафе можна буде тільки на літньому майданчику. Фото: pixabay.com

З 11 травня в Україні пом’якшуються вимоги та протиепідемічні заходи у закладах громадського харчування, введені на період коронавирусного карантину.

Повний текст відповідної постанови МОЗ опублікований на сайті відомства. Документ набуде чинності 11 травня.

У закладах громадського харчування слід дотримуватися таких правил.

  1. Перед початком зміни проводити температурний скринінг всім працівникам. Людей з температурою вище 37,2°С або з ознаками ГРВІ не допускати до виконання обов’язків. Дезінфікувати контактні термометри.
  2. Проводити обслуговування виключно на винос за попереднім замовленням, а також на відкритих літніх майданчиках, забезпечуючи дотримання дистанції 1,5 метра між місцями для сидіння і розміщення не більше двох клієнтів за столом (без урахування дітей віком до 14 років). По можливості замінити обшиті тканиною або іншими м’якими матеріалами сидіння на ті, які можна дезінфікувати.
  3. Обслуговування клієнтів в приміщеннях забороняється. Вхід в приміщення дозволяється виключно для користування санвузлами, проходами та сходами, що ведуть до літніх майданчиків на даху.
  4. Чекати черги в санвузол, розташований у приміщенні, можна тільки зовні. Шлях до санвузлу слід відгородити від решти приміщення закладу.
  5. В зоні обслуговування необхідно організувати місця для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією ізопропілового спирту більше 60%, і етилового спирту понад 70%. Доцільно розмістити яскравий покажчик про необхідність дезінфекції рук.
  6. Замовлення можна робити дистанційно, через спеціально обладнане вікно або безпосередньо працівнику закладу, що обслуговує клієнтів на відкритих майданчиках.
  7. Видача клієнтам паперових меню заборонена. Меню повинні бути розміщені для безконтактного ознайомлення біля входу або в місця прийняття замовлення – в кількості, достатній, щоб уникнути скупчення людей.
  8. Видавати замовлення клієнтам або офіціантам, а також розраховуватися з клієнтами можна через спеціально обладнане вікно або вхідні двері закладу. При цьому клієнти і офіціанти не повинні входити в приміщення. Слід забезпечити можливість безготівкового (безконтактного) розрахунку, а місце видачі обладнати столиком (поличкою).
  9. Видачу замовлень на винос проводити в закритій тарі. Дозволяється використовувати багаторазову посуд за умови її миття при високих температурах в посудомийній машині з використанням миючих засобів.
  10. Адміністрація та персонал самі контролюють, щоб не накопичувалася чергу поруч місцем видачі замовлень. У місцях потенційного скупчення людей потрібно нанести маркування для дотримання дистанції не менше 1,5 м.
  11. Працівники закладів громадського харчування повинні носити маску або респіратор, окуляри і одноразові рукавички. Після кожної зміни ЗІЗ потрібно ретельно мити руки з милом. Адміністрація закладу повинна провести навчання працівників правилам використання та утилізації ЗІЗ.
  12. В санвузлах постійно повинні бути рідке мило, антисептики і паперові рушники. Використання багаторазових рушників заборонено.
  13. Слід інформувати клієнтів про обмеження та умови обслуговування на сайтах і в соціальних мережах.
  14. Проводити вологе прибирання приміщень і поверхонь на літніх майданчиках (ручок дверей, місць для сидіння, раковин, столів) з використанням миючих та дезінфікуючих засобів не рідше, ніж кожні 2 години, перед початком і після закінчення робочого дня.
  15. Централізовано збирати використані ЗІЗ, паперові серветки в окремі контейнери з кришками і одноразовими поліетиленовими пакетами.
  16. Тимчасово відсторонити від роботи осіб з групи ризику (старше 60 років та з хронічними захворюваннями).

Працівники громадського харчування повинні:

  • регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше, ніж раз на 3 години і після відвідування громадських місць;
  • утримуватися від контактів з особами, які мають симптоми ГРВІ;
  • самоізолюватися у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.

Раніше “Країна” публікувала карантинні правила для офісів.

Також ми писали, що МОЗ розробив інструкції для стоматологічних кабінетів, як обслуговувати пацієнтів в умовах епідемії.

Залишити відповідь