У Польщі прийшли до висновку, що літак Качинського заклали тротил під час ремонту в Росії

Новини Світу

 

 
 

 

 
 

Польська комісія з повторного розслідування катастрофи Ту-154 президента Польщі Леха Качиньського стверджує, що тротил, вибух якого нібито став причиною аварії, в літак заклали під час ремонту в Росії. Про це повідомляє РИА “Новости”.

Літак Ту-154 Качинського 10 квітня 2010 року зазнав аварії при заході на посадку в аеропорту “Смоленськ-Північний”. На борту перебували 96 осіб: 88 пасажирів і вісім членів екіпажу, що летіли на траурні заходи до Катині, де 1940 року були розстріляні тисячі польських військовополонених. Всі, хто знаходилися в літаку, загинули.

Міждержавний авіаційний комітет у 2011 році оприлюднив остаточний звіт про результати технічного розслідування, згідно з яким безпосередньою причиною катастрофи визнано рішення екіпажу не йти на запасний аеродром, а системними причинами – недоліки в забезпеченні польоту і підготовці екіпажу.

Перша польська комісія під керівництвом екс-глави МВС Єжи Міллера прийшла до аналогічних висновків, назвавши причиною катастрофи зниження нижче дозволеного мінімуму президентського літака, який пішов на посадку, незважаючи на густий туман. Також вказувалося на “помилки” російських диспетчерів смоленського аеропорту. Проте влада Польщі не погодилися із звітом МАК і висновками комісії Міллера і прийняли рішення про створення другої комісії.

Нова комісія під керівництвом колишнього міністра оборони Польщі Антоні Мачеревича у п’ятницю опублікувала проміжний звіт про виконану за кілька років роботи. У звіті стверджується, що причиною авіакатастрофи стали два вибухи в лівому крилі центральної частини літака. Про вибухи каже характер пошкоджень повітряного судна і розлітання уламків, а також характер травм, отриманих тими людьми, які перебували на борту, пише Wiadomosci. Так, багато тіл були розірвані на частини, 74 відсотки жертв повністю або частково позбавлені одягу, немов зазнали впливу вибухової хвилі. 47% людей сильно обгоріли. Нарешті, багато тіл були нашпиговані сторонніми предметами – осколками обшивки, скла і навіть сталевих конструкцій.

Згідно польської версії, перший вибух зруйнував ліве крило літака. Потім спрацювала друга бомба, закладена поряд з так званим “генеральським відсіком” в центральній частині лайнера. Саме другий вибух убив високопоставлених пасажирів в цьому відсіку.

Версію про катастрофу в результаті зіткнення з землею експерти відкинули. “Цьому суперечить весь дуже великий доказовий матеріал і результати дуже великої кількості експериментів та аналізів”, – йдеться у звіті. Там також стверджується, що російські слідчі прийняли заходи до приховування істинних причин авіакатастрофи.

Комісія стверджує, що наявність слідів вибухових речовин на борту – тротилу, пентріта і RDX (гексогену) – підтвердили польська і британська лабораторії, де проводили дослідження. Відзначається, що сліди вибухівки виявили в пробах, узятих з частин літака, які російські техніки змінювали під час ремонту літаків Ту-154 N 101 (літак Качинського) і Ту-154 N 102 (ще один належить Польщі літак) в 2009 році”. “У цьому випадку лабораторія в штаті Орегон (США) виявила наявність тротилу. Треба відзначити, що це була частина, яку ніхто не розкручував крім ремонтників, а сліди тротилу були знайдені всередині неї”, – стверджує комісія.

Про те, що причиною авіакатастрофи став вибух, у Варшаві заявляють з 2016 року. Для пошуку слідів вибухових речовин проводилися ексгумації тіл загиблих, у тому числі Качиньського. Ряд польських експертів заявляли, що проведені розтину не підтверджують версію про вибух на борту літака.

У МЗС РФ говорили, що твердження про вибух ірраціональні, версію про вибуховий пристрій спростував і Слідчий комітет Росії. Офіційний представник СК РФ Світлана Петренко зазначала, що подібні заяви – ще одна незграбна спроба піддати сумніву очевидна.

За словами Петренка, згідно з висновками експертів, на фрагментах літака Ту-154М, а також на останках загиблих не виявлено слідів вибухових речовин, а також речовин, нехарактерних для матеріалів конструктивних елементів літака і продуктів його експлуатації. Петренко підкреслила, що у російського слідства немає сумнівів щодо обставин авіакатастрофи. З урахуванням складних метеоумов командир літака повинен був прийняти рішення про відхід на запасний аеродром, але цього зроблено не було. Наступні помилкові дії екіпажу, який продовжив захід на посадку в умовах відсутності видимості, а також не відреагував на систему раннього попередження наближення землі і призвели до трагедії, вважають російські слідчі.

Залишити відповідь