Заради економії банки частіше почали користуватися push-повідомленнями

IT новини

За оцінкою AC&M Consulting 20 млрд рублів банки витратили на SMS-розсилки в 2018 році.

Російські банки все частіше віддають перевагу push-повідомленнями замість смс-розсилок, так як це дешевше. Але повністю відмовитися від них неможливо. Частка push-повідомлень при інформуванні
клієнтів вже досягла 15-30%. Ціни на смс-розсилки постійно зростають і банкірам потрібна альтернатива. За одне повідомлення ціна зросла приблизно з 0,03 до 0,7-1 рубля, і це тільки за останні
кілька років.

Від загального числа розсилаємих повідомлень найбільш висока частка повідомлень в Альфа-банку – 30%. Додатком банку користуються 68% клієнтів.

У банку Відкриття цей показник доходить до 25%, а середня кількість повідомлень одному клієнту в день – 26.

У Райффайзенбанку це співвідношення 1:3 при розсилці десятків мільйонів повідомлень в місяць.

Ощадбанк абсолютні цифри не розкриває, приблизно до 20%

При відправці близько 15 повідомлень у місяць одному клієнту, у МКБ виходить 15%.

ВТБ також не назвав конкретні дані. Його клієнти, які встановили мобільний додаток, віддають перевагу push-повідомленнями.

Промсвязьбанк, Газпромбанк, Совкомбанк і Россельхозбанк інформацію не надали.

Даний напрямок банки розвивають не більше двох років, але цей спосіб вже активно набирає обертів. За законом вони зобов’язані інформувати клієнтів про заборгованості та залишку ліміту кредитування при
здійсненні кожної операції по карті. В першу чергу для цього використовуються смс.

Щоб банк міг використовувати push-повідомлення, йому необхідно домовитися з Apple і Google власниками основних магазинів додатків про можливості надсилання таких повідомлень, а також з
компанією-посередником, яка буде доставляти їх (це можуть бути, зокрема, ІТ-компанії або стільникові оператори). Зі сторони клієнта необхідно вибрати даний спосіб інформування як
основний, а також встановити на пристрої мобільний додаток свого банку і мати підключення до інтернету.

Для банків у минулому році смс обійшлися в 20 млрд руб. При тому, що push-повідомлення скоротили витрати на 15-25%. Для клієнтів різниці між ними і смс за ціною немає, а іноді і зовсім сервіс
безкоштовний.

Також push-повідомлення – це більш інформативний і безпечний варіант. В інформації про платежі можуть бути логотип компанії, сума і час здійснення транзакції. Розсилаються вони по захищених каналах
передачі інформації в зашифрованому вигляді і до 90 днів зберігаються в додатку, дозволяючи отримати доступ навіть при зміні пристрою.

Але, повний відмова від смс поки неможливий. Для відсилання push-повідомлень необхідно дотримувати наступні умови: наявність смартфона, встановленого на нього додатка банку і підключення до інтернету.
Поки в Росії є місця без доступу до інтернету, а проникнення смартфонів становить близько 70%. Немає 100% гарантії, що повідомлення буде доставлено.

Залишити відповідь